dimarts, 17 de desembre del 2019

Espais d'aprenentatge a Infantil

Aquest trimestre l’alumnat d’Infantil hem iniciat una nova activitat: ELS ESPAIS D’APRENENTATGE.
En aquesta metodologia de treball l’alumnat és el protagonista i anirà descobrint nous continguts i aprenentatges segons el seus interessos  i inquietuds. L'aprenentege sorgirà a través de la manipulació, l'experimentació, el joc, la curiositat,...
Les mestres hem organitzat cada espai amb diferents materials i possibilitats, i l’alumne s’anirà movent lliurament en cada proposta. Al finalitzar cadascú haurà d’haver aconseguit un repte que se li haurà proposat al principi de l'espai.
Hi ha 8 espais que es podran escollir i cada un el podrem fer durant tres dies. Després en triarem un altre. En aquests espais es barregen alumnes de P4 i P5 per tal de poder trobar espai per interaccionar amb nens i nenes d'altres edats i poder oferir resposta a tots els nivells maduratius i d'aprenentatge.

Aquests són els espais:


ESPAI MARIE CURIE
En aquest espai oferim als infants diferents propostes i materials (material natural, sensorial, taula de llum...) que intenten estimular la curiositat, l'esperit d'investigació i l'experimentació. Oferim un clima relaxat, on l'alumne és el protagonista dels seus aprenentatges juntament amb els companys/es, ja que la comunicació que hi ha entre ells els fa conscients dels aprenentatges propis i dels altres. 



ESPAI FRIDA KAHLO 

Treballem diferents tècniques amb pintura, ceres, collage, fang, dibuix, retallar, enganxar,... i l'alumnat va lliurament al racó que vol sempre i quan no estigui ple, només n'hi poden haver quatre.








ESPAI JOANA RASPALL


En aquest espai s’ofereixen diferents propostes per treballar la lectoescriptura. Hi ha diferents activitats on el codi escrit i la lectura es convertiran en una diversió i, alhora, una eina útil per poder resoldre diferents situacions proposades.







ESPAI NEWTON
En aquest espai juguem amb els nombres, en fem la grafia de diferents maneres: sorra, plastilina, plantilles, paper, punxetes..., relacionem amb la quantitat, fem jocs de taula i utilitzem els ipads i blue-boots                                 





ESPAI DA VINCI 
Espai amb activitats per treballar la psicomotricitat fina: enfilem, fem collarets, fer formes a la sorra, cordem sabates, cargolem i descargolem...





ESPAI JK ROWLING

És un ambient on el joc simbòlic té un paper molt important i poden representar i imitar situacions de la vida quotidiana del món dels adults. Els infants poden gaudir d’aquest espai transformant-se en cuiners, comensals o clients d’un restaurant. La llengua vehicular d’aquest espai es l’anglès, l’adult parla tota l’estona amb aquesta llengua i els nens i nenes es presenten i van dient les paraules dels aliments. La finalitat és que vagin aprenent més vocabulari i que l’anglès sigui una llengua important per a ells/es.



ESPAI EINSTEIN

A partir del joc treballarem la lògica i la geometria plana. Els diferents espais amb el material que tenim permet que es puguin realitzar de manera individual o en petit grup.







ESPAI GAUDÍ
És l’ambient destinat a construccions amb diversitat de materials: peces de fusta de diferents tamanys, legos, materials aplicables… A través de les diferents construccions els alumnes poden treballar conceptes relacionats amb l’àmbit matemàtic (tamany, formes geomètriques, relacions de simetries i equivalències, seriacions…) Amb aquestes peces deixen volar la imaginació i fan cases, granges, monuments, gratacels de totes les formes i mides…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...