Aquest trimestre l’alumnat d’Infantil hem iniciat una nova activitat: ELS ESPAIS D’APRENENTATGE.
En aquesta metodologia de treball l’alumnat és el protagonista i anirà descobrint nous continguts i aprenentatges segons el seus interessos i inquietuds. L'aprenentege sorgirà a través de la manipulació, l'experimentació, el joc, la curiositat,...
Les mestres hem organitzat cada espai amb diferents materials i possibilitats, i l’alumne s’anirà movent lliurament en cada proposta. Al finalitzar cadascú haurà d’haver aconseguit un repte que se li haurà proposat al principi de l'espai.
Hi ha 8 espais que es podran escollir i cada un el podrem fer durant tres dies. Després en triarem un altre. En aquests espais es barregen alumnes de P4 i P5 per tal de poder trobar espai per interaccionar amb nens i nenes d'altres edats i poder oferir resposta a tots els nivells maduratius i d'aprenentatge.
Aquests són els espais:
ESPAI MARIE CURIE
En aquest espai oferim als infants diferents propostes i materials (material natural, sensorial, taula de llum...) que intenten estimular la curiositat, l'esperit d'investigació i l'experimentació. Oferim un clima relaxat, on l'alumne és el protagonista dels seus aprenentatges juntament amb els companys/es, ja que la comunicació que hi ha entre ells els fa conscients dels aprenentatges propis i dels altres.
ESPAI FRIDA KAHLO
Treballem diferents tècniques amb pintura, ceres, collage, fang, dibuix, retallar, enganxar,... i l'alumnat va lliurament al racó que vol sempre i quan no estigui ple, només n'hi poden haver quatre.
ESPAI JOANA RASPALL
En aquest espai s’ofereixen diferents propostes per treballar la lectoescriptura. Hi ha diferents activitats on el codi escrit i la lectura es convertiran en una diversió i, alhora, una eina útil per poder resoldre diferents situacions proposades.
ESPAI NEWTON
ESPAI DA VINCI
Espai amb activitats per treballar la psicomotricitat fina: enfilem, fem collarets, fer formes a la sorra, cordem sabates, cargolem i descargolem...
ESPAI EINSTEIN
ESPAI NEWTON
En aquest espai juguem amb els nombres, en fem la grafia de diferents maneres: sorra, plastilina, plantilles, paper, punxetes..., relacionem amb la quantitat, fem jocs de taula i utilitzem els ipads i blue-boots
Espai amb activitats per treballar la psicomotricitat fina: enfilem, fem collarets, fer formes a la sorra, cordem sabates, cargolem i descargolem...
ESPAI JK ROWLING
És un ambient on el joc simbòlic té un paper molt important i poden representar i imitar situacions de la vida quotidiana del món dels adults. Els infants poden gaudir d’aquest espai transformant-se en cuiners, comensals o clients d’un restaurant. La llengua vehicular d’aquest espai es l’anglès, l’adult parla tota l’estona amb aquesta llengua i els nens i nenes es presenten i van dient les paraules dels aliments. La finalitat és que vagin aprenent més vocabulari i que l’anglès sigui una llengua important per a ells/es.
ESPAI EINSTEIN
A partir del joc treballarem la lògica i la geometria plana. Els
diferents espais amb el material que tenim permet que es puguin
realitzar de manera individual o en petit grup.
ESPAI GAUDÍ
És l’ambient destinat a construccions amb diversitat de materials: peces de fusta de diferents tamanys, legos, materials aplicables… A través de les diferents construccions els alumnes poden treballar conceptes relacionats amb l’àmbit matemàtic (tamany, formes geomètriques, relacions de simetries i equivalències, seriacions…) Amb aquestes peces deixen volar la imaginació i fan cases, granges, monuments, gratacels de totes les formes i mides…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada