diumenge, 8 de desembre de 2019

ELS ESPAIS A P3

Ja fa dies que anem fent activitats que permeten la lliure circulació per l'escola, la presa de decisions, l'autonomia i adquirir hàbits necessaris per a desenvolupar tot això amb èxit.
L'infant està ple d'emocions, sentiments, experiències, espontaneïtat, curiositat i ganes d'aprendre.
És per això que hem començat ELS ESPAIS.
A partir de la relació, la comunicació i les diferents propostes, poden actuar, experimentar, construir, inventar, imaginar, emocionar-se i compartir joc.

En aquestes primeres edats el joc és el millor mitjà educatiu per afavorir l'aprenentatge i el coneixement: allò que l'infant aprèn a través del joc es transfereix a altres conductes i desperta la intel·ligència.
A P3 s'ofereixen quatre espais en zones diferents de l'escola, on l'alumne es troba un seguit de propostes lliures que pot fer durant aquella sessió. El dilluns escullen per quin volen començar i cada dia canvien, aconseguint passar per tots al llarg de la setmana.

ESPAI FRIDA KHALO
En aquest espai oferim als alumnes diferents materials i propostes per tal que puguin manipular i experimentar amb la pintura. Quan acaben la seva creació són ells mateixos els que s'encarreguen de recollir el material, rentar-se les mans i netejar el material utilitzat, les taules i fregar el terra. També se'ls ofereixen imatges d'obres i de pintors fent creacions diverses.




ESPAI NEWTON
A partir de jocs manipulatius ens endinsem al món de la numeració, la lògica, la geometria o l'orientació espaial. La diversitat del material permet que es puguin realitzar de manera individual o en petit grup, fent possible que els aprenentatges puguin ser transferits entre ells.



ESPAI DA VINCI
Es potencien els moviments molt precisos de braços, mans i dits,que serviran per aconseguir tenir aquelles habilitats necessàries per l'escriptura i un bon control  i coordinació òcul-manual








ESPAI MARIE CURIE
Oferint als infants diferents propostes i materials (material natural, construccions varies, taula de llum...) intentem estimular la curiositat dels alumnes, l'esperit d'investigació i experimentació. Oferim un clima relaxat, on l'alumne és el protagonista dels seus aprenentatges juntament amb els companys/es, ja que la comunicació que hi ha entre ells els fa conscients dels aprenentatges propis i dels altres.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...