diumenge, 4 de novembre de 2018

Iniciem les parades amb els menuts de l'escola

Ja portem unes setmanes convivint i ha arribat el moment de començar una de les activitats en la que ens barregem els tres grups. Es tracta de LES PARADES. Aquest trimestre són: SENSORIAL, CAVALLET DE PINTOR, ART,  L'HORT I EXPERIMENTACIÓ.
D'entre cinc parades, cal que n'escullin una. La durada és de dues sessions. Cada setmana, hauran d'escollir-ne una que no hagin fet fins haver-les fet totes.
Les parades estan pensades per desenvolupar la part sensorial , d'experimentació i de creativitat.



PARADA D'EXPERIMENTACIÓ

Consisteix en que cadascú transformi una caixa en allò que li suggereixi; a la primera sessió fem una pluja d'idees de diferents coses en què la podem "disfressar". A continuació li donem color. A la segona sessió li enganxem diferents materials i expliquem a la resta del grup el significat que té la nova caixa.

P3 P.Experimentar 1


PARADA DE L'HORT
Es pretén que l'infant coneixi i gaudeixi de nous aprenentatges: sortim a veure els diferents tipus d'horts que podem trobar a l'escola, quina activitat s'hi realitza, quins productes es recullen...i crear el nostre hort.

P3 P.Hort 1


PARADA DEL CAVALLET DE PINTOR

En aquesta parada descobrim una nova manera de pintar. La diferència en com ho hem fet fins ara és tenim el paper dret i no estirat sobre la taula. Primer ens adonem que si seiem a les cadires no arribem a la part de dalt del paper, per tant hem de pintar drets. Abans de començar parlem que els pintors primer decideixen que volen pintar. Tanquem els ulls i pensem el que pintarem. Cadascú pinta el que vol: princeses, cotxes...
El segon dia tornem a pintar però aquesta vegada observem unes fruites de la tardor que tenim en el racó de l'aula: carbasses, pinyes, blat de moro... Entre tots decidim els colors que necessitarem per pintar: taronja, groc, verd, marró... Obrim els nostres ulls de mussol i observem molt les fruites que hem de pintar.

P3 P.Cavallet de pintor 1


PARADA D'ART
Comencem la parada d'art parlant d'en Jackson Pollock, pintor nordamericà que pintava tirant gotes i fent esquitxos (action painting). Utilitzava papers de grans dimensions que sovint posava a terra. Així ell deia: "Em sento més a prop, més part de la pintura perquè d'aquesta manera puc caminar al seu voltant, treballar des dels quatre costats i estar literalment dins de la pintura".
Per tant nosaltres també anem a buscar un paper gran, triem el color i després a l'aula el pintem utilitzant la seva tècnica.
A la segona sessió pintem amb pilotes i després posem la seva signatura al quadre. 

ART Pollock 1

PARADA SENSORIAL


L'objectiu d'aquesta parada és experimentar amb els sentits i descobrir les possibilitats que té cada un.

El primer dia conversem sobre els sentits en general (què són, quants en tenim, a on els tenim, per a què seveixen i com es diuen algunes de les sensacions que percebem a través dels sentits) i tot seguit ens posem en acció.

EL TACTE: juguem amb la capsa del toca-toca i hem d'esbrinar quin objecte s'amaga a dins. Experimentem amb diferents textures.

LA VISTA: juguem a guiar el companys, a observar diferents materials i descobrir quin objecte ha desaparegut. Observem i manipulem diferents ampolles visuals. També intentem "mirar" un conte anomenat "El llibre negre dels colors" amb els ulls tancats, només tocant amb les mans.


Sensorial 1

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...