D'entre cinc parades, cal que n'escullin una. La durada és de dues sessions. Cada setmana, hauran d'escollir-ne una que no hagin fet fins haver-les fet totes.
Les parades estan pensades per desenvolupar la part sensorial , d'experimentació i de creativitat.
PARADA D'EXPERIMENTACIÓ
Consisteix en que cadascú transformi una caixa en allò que li suggereixi; a la primera sessió fem una pluja d'idees de diferents coses en què la podem "disfressar". A continuació li donem color. A la segona sessió li enganxem diferents materials i expliquem a la resta del grup el significat que té la nova caixa.
PARADA DE L'HORT
Es pretén que l'infant coneixi i gaudeixi de nous aprenentatges: sortim a veure els diferents tipus d'horts que podem trobar a l'escola, quina activitat s'hi realitza, quins productes es recullen...i crear el nostre hort.
PARADA DEL CAVALLET DE PINTOR
En aquesta parada descobrim una nova manera de pintar. La diferència en com ho hem fet fins ara és tenim el paper dret i no estirat sobre la taula. Primer ens adonem que si seiem a les cadires no arribem a la part de dalt del paper, per tant hem de pintar drets. Abans de començar parlem que els pintors primer decideixen que volen pintar. Tanquem els ulls i pensem el que pintarem. Cadascú pinta el que vol: princeses, cotxes...
El segon dia tornem a pintar però aquesta vegada observem unes fruites de la tardor que tenim en el racó de l'aula: carbasses, pinyes, blat de moro... Entre tots decidim els colors que necessitarem per pintar: taronja, groc, verd, marró... Obrim els nostres ulls de mussol i observem molt les fruites que hem de pintar.
PARADA D'ART
Comencem la parada d'art parlant d'en Jackson Pollock, pintor nordamericà que pintava tirant gotes i fent esquitxos (action painting). Utilitzava papers de grans dimensions que sovint posava a terra. Així ell deia: "Em sento més a prop, més part de la pintura perquè d'aquesta manera puc caminar al seu voltant, treballar des dels quatre costats i estar literalment dins de la pintura".
Per tant nosaltres també anem a buscar un paper gran, triem el color i després a l'aula el pintem utilitzant la seva tècnica.
A la segona sessió pintem amb pilotes i després posem la seva signatura al quadre.
PARADA SENSORIAL
L'objectiu d'aquesta parada és experimentar amb els sentits i descobrir les possibilitats que té cada un.
El primer dia conversem sobre els sentits en general (què són, quants en tenim, a on els tenim, per a què seveixen i com es diuen algunes de les sensacions que percebem a través dels sentits) i tot seguit ens posem en acció.
EL TACTE: juguem amb la capsa del toca-toca i hem d'esbrinar quin objecte s'amaga a dins. Experimentem amb diferents textures.
LA VISTA: juguem a guiar el companys, a observar diferents materials i descobrir quin objecte ha desaparegut. Observem i manipulem diferents ampolles visuals. També intentem "mirar" un conte anomenat "El llibre negre dels colors" amb els ulls tancats, només tocant amb les mans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada