divendres, 25 de març del 2022

La Psicomotricitat a P3

 

La psicomotricitat parteix d’una concepció global de l’infant i pretén acompanyar el desenvolupament harmònic de la persona ocupant-se de la interacció que s’estableix entre totes les seves dimensions :motriu, social, afectiva emocional i cognitiva i la capacitat per expressar-se, comunicar-se i relacionar-se amb l’entorn en el qual viu. 

Per assolir aquesta fita, la psicomotricitat disposa d’un model d’intervenció que parteix del joc lliure i la llibertat de moviment, que permeten que l’infant assoleixi objectius, desenvolupi capacitats, adquireixi hàbits i també construeixi coneixements a partir de la vivència i posterior interiorització de l’experiència motriu i corporal.

 (Martínez-Mínguez, Rota i Anton, 2017).


COM ÉS UNA SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT A P3?

Ritual d'entrada:

Quan arribem a la porta de la sala de psicomotricitat el primer que fem és treure'ns les sabates i les endrecem als calaixos. Entrem dins de l'aula i ens posem els mitjons antilliscants, tot fent una rotllana i recordant algunes consignes: jugarem sense fer-nos mal a nosaltres o als nostres companys/es, respectant el material que hi ha dins de la sala...

Un cop ja tenim els mitjons posats ens posem drets a la paret del mirall i davant nostre tenim LA TORRE. La torre és una construcció elevada i tova feta amb totes les peces d'escuma grans. Al senyal 1, 2, 3... a jugar, els infants destrueixen la torre. Això ens permet fer una gran descàrrega motriu, "han guanyat" a la mestra en tirar/desmuntar la construcció.


JOCS SENSORIOMOTRIU
Després de destruir la torre, els infants comencen a dur a terme les seves propostes de joc dins de l'espai i amb el material que s'ha decidit que s'utilitzaria per aquella sessió. El material està disposat de tal manera, que els ofereix diferents possibilitats de manipulació, de joc, de compartir... 

A partir de les activitats motrius espontànies, exploració dels materials, jocs que s'inventen, posen a prova el domini de les seves habilitats motrius: saltar, córrer, rodolar, pujar i baixar, fer equilibris... Segons l'habilitat motriu que es vol treballar en aquella sessió la mestra disposa d'un material o un altre. Dins d'aquesta estona de joc, també apareix el JOC SIMBÒLIC, ja que sovint també hi ha ninos que els permeten representar el que ells/es volen fer.

ESPAI DE REPRESENTACIÓ:
A mesura que s'acosta l'hora de recollir, avisem que el joc s'acabarà. D'aquesta manera els posem en avís perquè no sorgeixin conflictes. Quan tanquem un llum i abaixem les persianes saben que ha arribat el moment de recollir tot el material.

ESPAI DE REFLEXIÓ I RELAXACIÓ:
Un cop està tot recollit ens estirem a terra i tanquem els ulls. Fem algunes respiracions profundes i la mestra els fa referència a diferents situacions o moments de joc que s'han produït durant tota la sessió.

RITUAL DE SORTIDA:
De mica en mica ens anem aixecant i ens trèiem els mitjons per sortir a fora i posar-nos les sabates.

   

                                P3A

                         
 
                              P3 B
  
                         < /div>

                             P3 C
>

                         

                     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...