divendres, 10 de desembre del 2021

El sac de les sorpreses de música

 

La música és art i és una manera molt important d'expressar-se. I no només d'expressar-se amb el món, sinó també amb nosaltres mateixos. 

Quins beneficis podem trobar en la música?

Entendre emocions i expressar-se. Quan estan creixent, els infants encara no entenen del tot les seves emocions i no saben com anomenar-les, però la música, com passa també amb els colors, els pot ajudar a relacionar emocions amb el que pensen o senten. Educar als nens des de ben petits escoltant música diversa i relacionant-la amb els sentiments és imprescindible.

Millora de les relacions socials. La música també ajuda a millorar les relacions socials i la interacció entre nens i nenes. El fet que els ajudi a fer que s'expressin i, a més a més, els faci sentir més lliures a l'hora de moure's o d'interactuar, els ajuda a ser més extravertits i millorar la seva autoestima.

Incita a moure's. Ballar, saltar, picar les mans... Això és perfecte per divertir-se, i també per desenvolupar una correcta coordinació del cos. Amb la música, ensenyem als petits a controlar el seu cos i els seus moviments.

La música a Infantil és del tot vivencial, passa per la descoberta, l'experimentació i la creació. Els nens descobreixen que amb la música a més de gaudir poden expressar moltes coses. Amb la música desvetllen la seva sensibilitat i el gust per diferents tipus de manifestacions artístiques, ja siguin cantades o dansades. Desenvolupa uns hàbits d'escolta i atenció, així com de respecte per la mateixa actuació individual i la de la resta del grup.

Per fer que les sessions de música siguin més especials i motivadores, aquest curs hem pensat treballar amb un nou recurs per tal de motivar als infants en el món musical. El recurs està pensat en un sac ple de coses, les quals ens serviran com a fil conductor de les diverses activitats que després farem a les sessions de música.

Els nens i nenes quan entren a l'aula, en veure el sac, comencen a preguntar-se què hi ha, comencen parlar entre ells, creant-se diverses expectatives de les possibles activitats a realitzar. Es tracta de crear un factor sorpresa i misteri que és important en aquesta etapa d'aprenentatge. El sac és el fil conductor de la sessió, d'ell surten cançons, titelles, instruments, targetes, contes, pots musicals i altres objectes.

Cada objecte que traiem del sac fa que els alumnes es facin preguntes: què deu ser?, perquè serveix?, quina cançó cantarem?,.. o d'altres ben diverses relacionades amb la música. Si traiem un instrument musical ens preguntarem com es diu, com es toca i parlarem de com és. Sí l'objecte ens fa pensar en una cançó, l'escoltarem i la cantarem. Els objectes ens permetran iniciar activitats o jocs.

Per acabar la sessió, res com relaxar-nos amb una música i un ambient tranquil.

Gràcies a la música és possible crear un clima positiu de participació i col·laboració tant individualment com col·lectivament.




P3A



P3B



P3C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...