Els espais d’aprenentatge són una metodologia de treball on l’infant es troba unes propostes col·locades estratègicament. A partir de l’experimentació dels material, acabaran arribant a conclusions i a assolir continguts a través del joc, de la manipulació i de les posades en comú. Però per arribar a aquí necessiten un temps de joc de descoberta, de manipulació lliure de tot allò que se’ls ofereix.
Abans
de començar l’espai, és important saber les propostes de la sessió i observar
com està col·locat el material. D’aquesta manera poden decidir sense presses
per on volen començar. Els espais permeten que cadascú s’organitzi el temps i
vagi canviant de proposta en funció del que els pugui interessar més en cada
moment. Les relacions que s’estableixen i els comentaris espontanis que
sorgeixen són la base que utilitzarem per fer el tancament en rotllana de la
sessió.
Hi
ha consignes que han de tenir clares en totes els espais: respectar als altres
i no fer-nos mal, els materials de les propostes
no es poden canviar de lloc, cal tenir cura i no malmetre allò que utilitzem i
quan acabem hem de deixar-ho tot perfectament recollit.
Per
tal que l’alumnat no perdi l’interès en allò que es troba, els materials es van
ampliant i canviant en funció del resultat que se n’obté.
ESPAI MARIE CURIE
A l'espai Marie Curie, oferim diferents propostes i materials per tal d’estimular la curiositat i l'esperit d'investigació. És un espai ideal per fer hipòtesis, contrastar les respostes obtingudes en finalitzar i que siguin punt de partida per la següent sessió. Algunes dels materials que hem anat trobant aquestes setmanes a l’aula d’experimentació són: cadenes, tubs, fruites de tardor, pinyes, fulles, materials de diferents textures (fregalls, bombolles de plàstic, plomes, canyes, raspalls...), llegums, lupes, ampolles, saquets, balances, taps de suro, ratlladors, canals, cd’s, calidoscopis...
P3A
P3B
P3C
ESPAI FRIDA KAHLO
A l’espai Frida Kahlo podem manipular i crear amb
pintura. Durant el curs anirem introduint diferents artistes.
Hem dedicat unes sessions a treballar els aspectes necessaris per tal que l’espai es desenvolupi amb normalitat. Per això han tingut l’oportunitat de poder utilitzar: tampons amb tinta, esponges, taps, dits, matamosques, fulles, raspalls de dents, bastons de les orelles, forquilles, ceres, pinzells... Així un cop ens endinsem en el mon dels artistes, ja hauran tingut contacte amb els materials i hauran adquirit hàbits imprescindibles: posar-se la bata de pintura, arremangar-se per rentar-se les mans o el material i deixar l’aula en condicions.
P3A
P3B
P3C
ESPAI DA VINCI
L’espai Da Vinci està pensat per treballar la psicomotricitat
fina, imprescindible per a l'aprenentatge posterior de l'escriptura.
La motricitat fina fa referència als moviments
voluntaris molt precisos de les mans i els dits. Comprèn totes aquelles
activitats realitzades que necessiten una precisió, un alt nivell de
coordinació òculo-manual, una força controlada i una bona concentració.
Destinem un temps cada setmana a: cargolar,
descargolar, pressionar, apretar, estripar, pessigar, encaixar, omplir, buidar,
clavar ...
P3A
P3B
P3C
ESPAI NEWTON
L’espai Newton està pensat per ajudar als infants a
estructurar el seu pensament i els continguts lògico-matemàtics que els
serviran de mitjà per conèixer el seu entorn. es garanteix que els quatre eixos
principals de les matemàtiques quedin coberts; per això, en tot moment
l’alumnat pot realitzar propostes relacionades amb la numeració i quantitat, la
geometria, l’orientació i l’estadística i atzar. Abans de començar es porta a
terme algun joc col·lectiu que ens ajudarà a introduir conceptes o a introduir
materials: estimacions de números, classificacions de formes, conceptes a
partir del propi cos...
P3A
P3B
P3C
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada