divendres, 15 de juny del 2018

La picabaralla, com podem solucionar un conflicte

Un dels contes que hem utilitzat aquest any per treballar alguns aspectes relacionats amb l'autoestima o amb les habilitats socials és LA PICABARALLA. L'expliquem en més d'una ocasió per aconseguir que se'l vagin fent seu, que el vagin interioritzant.
Arriba el moment de la rotllana:  Alguna vegada us heu barallat amb algú? Com ho heu solucionat?





                                                                            P3A

Valeria M.: Em vaig enfadar amb la mama porque no me ayuda a vestirme pero ara ja me visto yo; ya soy grande.
Elsa C.: Ja no pego a la mama. Vaig al cotxe i està molt contenta.
Júlia: La mama juga a puzles amb mi i ja no m'enfado.
Max:Vaig córer pel passadís i he segut a la cadira per pensar. He pensat que no ho tornaré a fer més.
Jaume: El papa no em donava la pintura perquè em portava malament i després li vaig dir perdona, li vaig fer una abraçada  un petó i ell me la va donar.
Roger: Jo i el tete vem jugar a pilota i vaig caure i em vaig fer sang. No me deia perdona, però després ens vem perdonar.
Martina: La mami m'estava ajudant a vestir-meperquè no podia i ara ja en sé.
Elsa L.: La mami i el papa em posen els pantalons i això, jo no en sé.
Oriol: L'Amador quan jo jugo a pilla -pilla amb la Paula i la Clàudia m'han fet caure, després m'han dit perdona i ja no me passa res. Algunes vegades li vaig a dir a la Teresa.
Marc: A vegades l'Elsa no vol jugar amb mi i me va dir perdona.
Laia R.: A vegades el meu germà me dona patades i jo li dic que es diu perdona.
Adrià S.: He caigut, però no passa res.
Valèria C.: Un dia el Martí va tirar el joc de comptar i després ho vem recollir tots dos i vem jugar bé.
Laia C.: L'Alize em va estirar els cabellsi després me va dir perdona.
Amador: Otro día el Max m'ha fet mal y ya no me acuerdo que pasó, lo estoy pensando.
Paula: L'Amador juga a lluites i la Teresa va dir que no hem de fer això. Jo no tinc mai problemes.
Alize: L'Elsa L. no me deixa jugar i jo li dic que em deixi la pala i després compartim.
Martí: L'Alize me va fer mal, ens hem demanat perdó i hem fet una abraçada i un petó.
Mane: La meva mare no me deixava jugar amb l'Alex i després estava enfadat. Després l'Alex ha perdonat a la mama.
Ona: La mama estava contentai me deixava el patinet de Frozen.La Júlia m'ha donat una patada al pati i li he dit que no es fa.
Jan: La Paula ahir em va pegar quan venia a la tarda i la Paula em va perdonar i la Núria la va castigar.
Alba: El Martí me va fer així però no m'ha dit perdona.
Clàudia: mai, mai, mai no tinc problemes. Un dia el Ma em va tirar una pala i em va dir perdona.
Alex: Jo no tinc cap problema. Un dia el Max em va dir que jo sóc malo i em va dir perdona





                                                                            P3B

Martina G: la Jana volia una cosa, jo també i la vem posar a l'aigua i la vem deixar. La Jana la tenia en el bolso verd i ho vem arreclar
Pau: amb el Bru ens vem enfadar perquè li vaig fer un cop a la paret de la classe d'acollida i vem estar un minut i mig enfadats, però després ja vem tornar a ser amics
Maria: quan venia al cole el Xabier no m'ha deixat el Mickey. No ho hem arreclat però ja no estic enfadada
Carla V: m'enfado amb el papa i la mama perquè em porto malament. Em diuen que no i ja no estem enfadats
Arnau: avui em volia pentinar jo i la mama no ho volia. M'he enfadat però m'ha passat i li he fet una abraçada quan marxava
Martina C: yo no me enfado
Carla A: m'enfado amb la mama perquè a vegades deixo les coses a la taula. Per arreclar-ho, ho recollim
Miqui: m'enfado a vegades amb la mama i recullo les coses
Laia: la mama s'enfada quan vaig a cole. Jo no estic enfadada
Àlex: amb la mama m'enfado. No sé com ho arreclem
Aina: m'enfado amb el papa perquè m'empipa i li dic que no m'ho fagi i ja no m'ho fa
Ivet: amb la mama m'enfado perquè volia moltes boletes de mel i només me n'ha donat quatre. Després m'ha donat més boletes i ja no estava enfadada
Miquel: amb la mama i el papi perquè em fan coses però demanem perdó
Gala: amb la mami a vegades. Jo em vull pentinar
Isona: la Queralt ha trobat peces del Lego però no m'he enfadat. Jo i la Queralt no ho arreclem. La mama diu que no ens barallem
Massi: con la Jana me enfado i demanem perdó
Gorka: em vaiog enfadar amb la mama i vaig recollir amb ella i ja estàvem contents
Jana: amb la Martina G perquè volem el mateix i ens demanem perdó
Clara: quan vaig arribar a casa no voia donar un peró a la tata i ala iaia i se'n van anar. Un altre dia sí
Bru: amb el meu germà ens piquem. No ho arreclem. Li dic al papa
Telma: no mp'enfado mai. A vegades estic "sèria" però no enfadada
Aleix: em vaig enfadar i plorava perquè el papa em va fer mal amb la pinta. Ens vem abraçar


P3C

Evan: Amb l'Eric, perquè sempre té les joguines. Hem parlat que s'ha de compartir.
Laia: Amb l'Anna, jo volia una joguina. Vaig parlar amb ella i no me la deixava. Jo li he dit que quan acabi me la deixi.
Hugo: Amb la Lucía, perquè jo era petit.
Victor F: Amb la Cristina perquè m'ha agafat una pala. Hem parlat.
Iker: Jo amb ningú
Guillem: Jo mai.
Eric: Amb l'Evan perquè jo volia la pala. Li he demanat parlant.
Víctor L: Amb el Guiu perquè m'ha pres la bici. Després la va compartir.
Clàudia C: Amb l'Ariadna, l'Emma  i la Cristina, perquè jo volia una cosa. Primer em vaig enfadar i després vam parlar.
Guiu: Quan era petit vaig pegar l'Arnau sense voler. Vaig parlar i li vaig dir que ja no ho faria mai més.
Noa: Amb l'Eric, perquè no em deixa en pau. Jo li vaig dir que si m'ho tornava a fer m'enfadaria molt.
Mariona: Amb l'Ariadana perquè tenia molta estona la pala gran. Després li he dit perdó.
Sofia: Amb la Laia, perquè no em deixava la cuchara petita. Li he dit que quan acabés me la deixés.
Sara A. Jo no m'he enfadat.
Clàudia A: Amb la mama perquè la mama volia que jo arregles la roba per anar a l'escola i jo no volia fer-ho. Ho vam solucionar perquè després ho vaig fer.
Emma: La Clàudia C perquè jo volia la cucharita i no me la deixava. Jo me'n vaig anar a un altre lloc i ella es va quedar amb la Marta. Ho vam solucionar parlant i després vaig tornar a jugar.
Ariadna: Amb la clàudia C perqupe va posar els peus als banc i era la taula. Vam parlar i es que ella es va equivocar.
Lucía: Con la Laia, perquè volia la bici. Explicant les coses.
Anna: Amb la mama perquè jo no volia anar a ball. Al final vam parlar i hi vaig anar.
Arnau: Jo no hem barallo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...