Els infants de P3 es troben en plena construcció de la
pròpia identitat. Iniciem l’aprenentatge de la lecto-escriptura a partir d’una
cosa molt significativa per ells: el seu propi nom. D’aquesta manera garantim l’interès
i la motivació.
Des de l’inici de curs hem fet certes rutines amb el nostre
nom. Cada matí quan arriben a l’aula agafen el seu nom. D’aquesta manera
comprovem els alumnes que han vingut i els que no han vingut. Un cop ja el
tenen a les mans, fem diferents jocs per penjar-lo: observem les lletres del
nostre nom, ens fixem en la primera lletra del nom (que és la que tenen al
costat del gomet)... i el van a penjar tot fixant-se en l’abecedari que tenim a
l’aula, d'aquesta manera anem coneixent les lletres de l'abecedari i trobant similituds entre elles. Van descobrint els sons i les coincidències amb lletres d'altres companys/es.
Algunes vegades un follet trapella, els ha barrejat els noms
i han de trobar el seu.
També tenim unes pedres màgiques i unes lletres d’escuma.
Amb aquest material intenten confegir el seu nom.
Podeu veure algunes de les activitats que fem per tal que tot aquest treball de lecto escriptura arribi a bon port.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada