TALLERS P3
L'AIGUA CAMINA?
Vam preparar 5 gots o pots transparents. Els vam omplir d'aigua un si i un no. En els gots que hi havia aigua vam afegir-hi colorant groc, vermell o blau. Ens vam preguntar si l'aigua caminava. Algú va dir que les onades movien l'aigua i que als rius l'aigua també es movia. Però, i als gots que hem preparat? Vam fer uns petits ponts de paper per ajudar una mica l'aigua, i vam deixar passar tot el dia. A la tarda s'havien creat nous colors i hi havia aigua als gots que en un principi estaven buits!!
ELS GLOBUS QUE MENGEN
Tenim sal, confeti i globus. Com podem fer que els globus es mengin sal i confeti?. Les respostes acostumen a ser dues:són de mentida i no mengen o - no tenen boca
Tenim sal, confeti i globus. Com podem fer que els globus es mengin sal i confeti?. Les respostes acostumen a ser dues:són de mentida i no mengen o - no tenen boca
Però els asseguro que hi ha una manera de fer-ho. Així doncs van fent propostes: li dibuixem una boca i ho provem, li dibuixem ulls i ho provem, li dibuixem..., li posem sal i confeti pel damunt però cau, l’acostem molt fins que en alguna ocasió se’ns explota el globus...
Ha arribat l’hora de descobrir el misteri: freguem el globus amb roba, llana o inclús amb els cabells i... objectiu aconseguit! Hem fet electricitat estàtica tot i que cadascú ho diu a la seva manera.
PLUJA DE COLORS
En un pot transparent posem una mica d'oli de girasol. Vam afegir-hi colorant de colors i amb un pal ho vam remenar ben remenat: "-Sembla purpurina" o "-Semblen caques de cucs de seda". Aleshores vam posar tot l'oli amb els puntets de colors dins d'un altre got ple d'aigua i vam començar a veure com queia el colorant a través de l'oli fins arribar a l'aigua com si fos una pluja de colors.
P3A
P3B
P3C
P3D
EXPERIMENTEM AMB EL SO.
Hem observat que si posem un embut en un cap i un altre al
final... passa el so per dins, siguin tubs llarg, curts, amples, estrets, de
plàstic, de cartró,...
Quan algú posa la boca en un extrem i a l’altre l’orella
funciona com a canal per on passa la veu. Per tant hem vist que el so viatja a
través d’un canal que, en aquest cas, han sigut els tubs de plàstic i cartró.
Primerament vam fer una rotllana per veure què en sabíem de fer bombolles. A continuació vam provar fer bombolles a l’aigua sense sabó, amb els diferents materials (canyes, embuts, gots, galledes...). En veure que no sortien bombolles, vam afegir el sabó. D’aquesta manera vam veure que sortien moltes bombolles. A mida que anàvem experimentant, fèiem preguntes per tal de descobrir com era més fàcil o difícil fer bombolles, si amb els embuts grans o amb els petits... Finalment vam recollir i netejar els diversos materials i vam fer una rotllana per parlar del que havíem descobert.
SURA O NO SURA
Els nens tenen cubells amb aigua i diversos materials.
Primer han formulat hipòtesis de cada un dels materials per després
experimentar lliurement.
Han
provat,s'han mullat, han construït un vaixell de vela amb closca de nou.
P4A
P4B
P4C
P4D
CIÈNCIA A P5
EXPERIMENTEM AMB TUBS, RAMPES,...
En aquest taller han pogut experimentar amb tubs de diferents tamanys, llargades, bales, pilotes de tenis, golf, de porex,... Han vist què passava quan feien un circuit i tiraven una bala a dins.
S'han organitzar per fer circuits conjuntament, han fet hipotesis del què passava.
Al final han descobert que hi ha bales que no passen per alguns tubs, que havien d'aixecar els tubs perquè les pilotes, bales,... baixessin, Cada grup a la rotllana ha comentat les coses que li havien agradat més i per acabar han omplert la fitxa amb el què havien après
EXPERIMENTEM AMB BOMBOLLES
Primerament vam fer una rotllana per veure què en sabíem de fer bombolles. A continuació vam provar fer bombolles a l’aigua sense sabó, amb els diferents materials (canyes, embuts, gots, galledes...). En veure que no sortien bombolles, vam afegir el sabó. D’aquesta manera vam veure que sortien moltes bombolles. A mida que anàvem experimentant, fèiem preguntes per tal de descobrir com era més fàcil o difícil fer bombolles, si amb els embuts grans o amb els petits... Finalment vam recollir i netejar els diversos materials i vam fer una rotllana per parlar del que havíem descobert.
FEM UNA GALÀXIA
Confeccionar un pot de la calma amb la temàtica d'una galàxia
Aniran afegint el material necessari poc a poc i per ordre per tal que un cop tots posats, en el moment de barrejar els ingredients, resulti un pot de la calma amb la decoració tipus galàxia
Constava de posar aigua, pintura, remenar. Afegir purpurina o estrelles, cotó,i així successivament fins a tenir el pot ple,barrejar i posar purpurina a la tapa.
P5A
P5B
P5C
P5D
Primerament vam fer una rotllana per veure què en sabíem de fer bombolles. A continuació vam provar fer bombolles a l’aigua sense sabó, amb els diferents materials (canyes, embuts, gots, galledes...). En veure que no sortien bombolles, vam afegir el sabó. D’aquesta manera vam veure que sortien moltes bombolles. A mida que anàvem experimentant, fèiem preguntes per tal de descobrir com era més fàcil o difícil fer bombolles, si amb els embuts grans o amb els petits... Finalment vam recollir i netejar els diversos materials i vam fer una rotllana per parlar del que havíem descobert.
FEM UNA GALÀXIA
Confeccionar un pot de la calma amb la temàtica d'una galàxia
Aniran afegint el material necessari poc a poc i per ordre per tal que un cop tots posats, en el moment de barrejar els ingredients, resulti un pot de la calma amb la decoració tipus galàxia
Constava de posar aigua, pintura, remenar. Afegir purpurina o estrelles, cotó,i així successivament fins a tenir el pot ple,barrejar i posar purpurina a la tapa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada